fbpx

Pomimo wszechobecnego hejtu na influencerów, od kiedy pracuje w Internecie, poznałem więcej wartościowych i ciekawych twórców, niż wydmuszek, których bronią jedynie bezwartościowe, często nic nieznaczące cyferki. Może wiem, gdzie szukać, może obserwuje bardziej wnikliwie, trudno stwierdzić. Osoby znane z powodu swojego wyzywającego wyglądu, szpanowania drogim życiem lub kontrowersji są nazywane przeze mnie DZBANAMI i nie jest to miejsce dla nich. Unikam ich jak ognia, bo prawdą jest również, że taka osoba jest ciężka we współpracy na linii: marketer-twórca-marka, bo często po prostu nic nie potrafi – poza wygłupianiem się do kamery. W dobie obecnego kryzysu wielu z nich będzie musiało niebawem wybrać się do normalnej pracy i nauczy to ich zapewne pokory.

Mam to szczęście, że wiele osób, którymi osobiście się inspiruje czy podziwiam, również dopinguje idei #nienaraz, czyli robieniu jakościowych rzeczy z pasji, a nie z czystej kalkulacji pod algorytm. Nie będę ukrywać, że daje mi to siłę do działania.

W kolejnych tygodniach będziecie mieli okazje przeczytać wpisy, interpretacje hasła nie na raz, ale też o opowieści o projektach od wielu z nich. Od samego początku to było moje osobiste marzenie i cel, powoli je realizuje, ale dzisiaj przeczytajcie o marzeniach innych.

Tym razem na warsztat znów wzięliśmy Tiktoka, która swoje 5 minut ma od blisko 2 lat, ale w ostatnich tygodniach jest tam mocno hot line 24/7. Jestem praktykiem, dlatego preferuje operowanie na konkretach i zapraszam na krótką opowieść.

Siema, jestem Łukasz, na TikToku @lukipoland. Jeśli oglądacie telewizję i czasem zajrzycie na TVN, to byłem finalistą Mam Talent. Na co dzień tworzę treści wideo z trikami z piłką, czasem coś śmiesznego, bo nie ukrywajmy, że piłka nożna to dla odbiorców głównie zabawa, odprężenie od codzienności, a tym bardziej freestyle piłkarski. Sam wszystko montuje, zależy mi na dodawaniu materiałów, które inspirują, bawią, ale również pozwalają młodszym zainteresować się sportem.

Postanowiłem zadać pytanie:

Co zrobilibyście jako pierwsze, gdyby jutro skończyła się epidemia?

I zaczęło się. Tiktoka lubię za nieprzewidywalność. Film nie osiągnął może ogromnego sukcesu pod względem wyświetleń. 180 tysięcy odsłon jak na Tiktoka to całkiem dużo, ale nie na tyle, żeby otwierać szampana. Po zobaczeniu sekcji komentarzy – przestraszyłem się. Nie z powodu ilości komentarzy, która była grubo ponad średnią. To mnie akurat bardzo zaskoczyło. Po prostu ponad 5 tysięcy osób napisało – co ma zamiar zrobić po pandemii. Przekrój był oczywiście różny. Od dzieci, które tęsknią za swoimi ‘best friends‘, przez śmieszków, którzy z ‘ekipą pójdą do maka‘, kończąc na dorosłych kobietach, które będą znowu planować odwołany, zeszłotygodniowy ślub.

Starałem się przeczytać większość z komentarzy, bo w końcu ktoś naprawdę mówi, co chciałby zrobić. Zobaczcie jak jedno zdanie sprowokowało ludzi do tego, żeby się otworzyć i powiedzieć co czują.

Czego się nauczyłem?

  • Nie bójmy się zadawać trudniejszych pytań młodszym odbiorcom. Nie wszystko musi być śmieszne i polegać na różowych emotkach w komentarzach.
  • Warto ryzykować w komunikacji, bo w dłuższej perspektywie nie liczą się wyświetlenia, lajki, a prawdziwe ludzkie emocje i to co chcemy osiągnąć przekazem.
  • Nie musimy aż tak bardzo martwić się o młodzież i relacje z innymi. Większość komentarzy to chęć spotkania się z przyjaciółmi (czy też bff).
  • Każdy z nas myśli teraz o tym, co zrobiłby, jako pierwsze po zakończeniu pandemii. Musimy wiedzieć, że inne marzenia ma 10 latek, a inne jego rodzic. Warto czasami spróbować wejść w skórę młodych, aby zrozumieć, że te wszystkie problemy, z którymi oni się zmagają, kiedyś były nasze.
  • TikTok miażdży pod względem aktywności – to samo pytanie na Instagramie zebrało tylko 80 odpowiedzi

Z mojej strony zakończę filmikiem, w którym Łukasz przedstawia typy segregowania śmieci nawiązując do piłkarzy i ich zachowań. Nie jest to film, który zmieni świat, ale ponad 500 tysięcy wyświetleń dla potencjalnego partnera np. branży FMCG jest. Pamiętajcie o jednym – kreatywność ponad wszystko, bo tego, jak i wiedzy nikt nie jest w stanie Wam zabrać. Za wszystko inne zapłacisz kartą z tej reklamy, której każdy z nas słowa dobrze zna.

@lukipoland

Chyba zrobię z tego jakąś serię o pilkarzach

♬ Kokiri Forest with Ocarinas – daviderickramos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *